איך לבחור רצועת וריאטור לכלי השטח שלך?

איך לבחור רצועת וריאטור לכלי השטח שלך?

 

איך עובדת מערכת הוריאטור בכלי השטח שלך?

כיום, כלי השטח מונעים ע"י חגורת וריאטור כדי לעזור להעלות את הכוח שהמנוע מפיק לקרקע.
למערכת הוריאטור אין גלגלי שיניים במערכת ההנעה שלהם.
במקום זאת, יש כמה גלגלות בתוך תיבת ההילוכים שיכולות למעשה "לצבוט" או לשחרר את הרצועה באמצעות מערכת פלא של קפיצים ומשקולות.
כאשר אתה מסובב את מפתח ההתנעה ונותן לכלי לשבת במצב סרק, גלגלת ההנעה(דריבן) לא 'תופסת' את הרצועה, כך שאין כוח שנשלח לגלגלים, ממש כמו הצבת רכב בהילוך בניוטרל.
אך ברגע שהנהג דוחף את דוושת הגז, מהירות הסיבוב של גלגלת ההנעה עולה, "צובטת" את החגורה ומעבירה כוח.
לגלגלות אלו יש עמק פנימי בו החגורה יכולה לנוע בבטחה, מה שמאפשר לשנות את יחסי ההילוכים בהתאם לביקוש ולתוואי השטח.
בדיוק כמו צמיגים של כלי השטח, המבנה והרכיבים של רצועת הוריאטור יכולים לעשות את כל ההבדל בעולם בהתחשב בסוג הדרישות שאתה מציב לכלי השטח.
אנו זקוקים לרצועה שתעמוד בקומפוזיציות שונות עם הרבה שינויים בקצב ממהירות נמוכה ואיטית ועד מכונת מהירות פסיכוטית תדירה ובמהירויות גבוהות לפרקי זמן ארוכים.

 

רצועת וריאטור מקורית או חלופית?

המלצתי היא חגורה מקורית, אך באותה נשימה ישנם הרבה חגורות "חלופיות" שהם זהות למקור, תלוי בסוג והדגם.
יש לבדוק תכן ע"י גורם מקצועי שיאשר כי הרצועה "החלופית" תואמת למקור לפי סוג חומר \ פסיעה \ אלסטיות \מידה ועוד הרבה משתנים. (אשמח לעזור בנושא)

 

מתי מחליפית רצועת וריאטור?

רצועה לא מחליפים לפי זמן ולא לפי קילומטרים וגם לא לפי שעות, נקודה.
אל תתנו שיספרו לכם סיפורים שמשתלמים בעיקר למוסך שלכם.
יש כאלו שכל 40 שעות מחליפים רצועה ויש כאלו שנסעו 150 שעות, על אותה רצועה.
הכול תלוי בדרך וצורת הנהיגה שלכם בכלי!
חשוב לזכור, לא רק בזמן טיפול במוסך יש לבדוק את הרצועה, אלא מומלץ ואף רצוי מאוד בין 2-3 טיולים לפתוח את מכסה הוריאטור לבדוק את הרצועה לאי שחיקה\סדקים\פרימה ולהכניס לחץ אוויר (אסור מים!) על כל מכלולי הוריאטור לניקוי יסודי של האבק והחול שמצטבר בין טיול לטיול.
בשורה התחתונה: רצועה לא מתבלה לפי שעות, היא מתבלה לפי אופן השימוש שלכם.

 

מה גורם לרצועת הוריאטור להישחק?

תפעול לא נכון של הרצועה יגרום להישחקות מהירה יותר של הרצועה.
מה זה תפעול לא נכון?
אם הגלגלים או הצמיגים שלכם נמצאים בתוך משהו שמונע מכלי השטח שלכם להתקדם, ואתם נותנים גז כדי לצאת מאותו מקום.
לדוגמא, כדי לצאת מקוליס / לטפס סלע / כדי לצאת מבוץ מהירות הסיבוב עולה והוריאטור מתחיל להיסגר והוא רוצה להתקדם להילוך גבוה יותר.
אם הייתם בתנועה, הרצועה הייתה נדחפת קדימה והכול היה בסדר גמור.
אבל אם אתם תקועים בתוך איזה מעבר טכני או מנסים לטפס על סלע, ואתם עומדים במקום ונותנים עוד ועוד גז, הלחיים של הוריאטור נסגרים על הרצועה, אלא שהחלק המשלים שלה מהצד השני (דריבן) לא זז ולכן הרצועה לא מתקדמת.
עקב כך נוצר חיכוך חזק מאוד בין הלחיים לבין הרצועה. בנקודה מסוימת דפנות הרצועה מתחילים להתחמם יותר מידי ולהישרף. במקרים קיצונים, היא עלולה גם להיקרע.
זה עוד לא הכול,
נגיד שהרצועה לא נשרפה אלא רק נשחקה.
שחיקה היא אף פעם לא סימטרית ומדויקת, אז יוצא שיש לכם רצועה שבמקום אחד היא צרה יותר מאשר במקום אחר.
זה גורם לכך שבנסיעה איטית הכלי נוסע בקפיצות, בעיקר בתחילת נסיעה.

 

איך שומרים על חיי רצועת הוריאטור?

כדי שהרצועה לא תתחמם במצבים שבהם שקעתם, או תוך כדי שאתם גוררים חבר שנתקע בשטח או אפילו בזמן שמעלים את הכלי שטח שלכם לעגלה - שימו את הגיר במצב LOW (משנה את יחסי העברה).
בכלל, בכל פעם שיש לכם סימן שאלה אם צריך או לא צריך להעביר למצב LOW, כדאי להעביר.
כך שומרים על חיי הרצועה!
 

נכתב ע"י עידן בוחבוט מנהל
אבירי השטח-קבוצת רכיבה לטיולי טרקטורונים/SBS

מוגש כמידע אינפורמטיבי לרוכבי השטח ללא תלות בצד שלישי כזה או אחר.

تعليقات